نوشته شده توسط : lazania

گوشت چرخ کرده را با پیاز سرخ شده و ۲ قاشق سوپخوری روغن تفت می دهیم و می گذاریم با یک لیوان آب بپزد تا به روغن بیفتد . رب گوجه فرنگی را اضافه کرده و نمک و فلفل آن را میزان می کنیم. از این مایه گوشتی برای انواع غذاهای ماکارونی و لازانیا استفاده می کنیم.

لازانیا 300 گرمی مک

برای پخت خمیر لازانیا ( مثل ماکارونی ) ، در یک قابلمه بزرگ آب ریخته، می گذاریم تا آب به جوش آید. نمک و مقداری روغن برای جلوگیری از چسبیدن خمیرها به آب می افزاییم. بعد از آن خمیرها را در آب در حال جوش ریخته و بعد از چند جوش و نرم شدن خمیر آن را در یک آبکش ریخته و بلافاصله روی آن آب سرد می ریزیم تا خمیرها به هم نچسبند. سپس به آرامی خمیرها را بر داشته و روی یک پارچه تمیز می گذاریم تا آب آن مقداری گرفته شود . توجه کنید که موقع برداشتن از آبکش، خمیرها پاره نشوند. حالا خمیر لازانیا آماده است تا مواد گوشتی را روی آن قرار دهیم.

در ظرف تفلون یا پیرکس مناسب، ۲ قاشق سوپخوری روغن آبکرده و یک ردیف خمیر لازانیا قرار می دهیم و یک ردیف پنیر رنده شده و مقداری از مایه گوشتی و سس سفید را روی آن می ریزیم. سپس روی آن یک ردیف دیگر خمیر لازانیا و سس سفید ومایه گوشتی و پنیر رنده شده ریخته و به همین صورت ادامه می دهیم. ظرف را روی پنجره بالای فر قرار می دهیم تا با حرارت ۳۵۰ درجه فارنهایت به مدت نیم ساعت بماند و پنیر روی آن کمی برشته شود. خمیر لازانیای آماده را می توانید از سوپرها نیز تهیه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 1085
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : lazania

برای پخت لازانیای نیمه آماده، گوشت چرخ کرده، پیاز و هویج رنده شده، قارچ خرد شده، پودر آویشن، فلفل دلمه ای خرد شده، رب گوجه فرنگی، نمک و فلفل و زردچوبه را در روغن با هم سرخ کنید و سپس یک لیوان آب به این مواد اضافه کرده، بعد از کمی جوش خوردن خاموش کرده و کنار بگذارید.

لازانیا نیمه آماده 300 گرمی زر‌ماکارون


شما می توانید از لازانیای بدون جوشاندن و همانطور خشک استفاده کنید این لازانیا به صورت پیش پخت بوده و نیازی به قرار دادن در آب جوش ندارد. فقط کافیست سس مورد نظر را کمی رقیق و روان تهیه نمایید. ابتدا سس را کف ظرف ریخته و سپس ورقه‌های لازانیا را در کف ظرف خود بچینید. سپس مقداری از گوشت آماده شده را روی آنها ریخته و روی آن را با سس تهیه شده پوشش دهید (اگر تمایل داشتید، می‌توانید با استفاده از مقدار کمی پنیر رنده شده روی سس لازانیا را مزه دار کنید) مجددا ورقه‌های لازانیا را روی گوشت بچینید مقداری از گوشت آماده شده را روی آنها بریزید و روی آن را با سس تهیه شده پوشش دهید این مراحل را تا لایه آخر تکرار نمایید. در لایه پایانی باید سس روی ورقه‌ها را بپوشاند سپس  از پنیر پیتزای رنده شده استفاده نمایید.
سپس دو لیوان شیر و یا آب به لازانیای آماده شده اضافه کرده و درب آن را بگذارید که اگر ظرف مورد نظر شما در نداشت از محافظ بهداشتی و یا فویل آلومینیوم برای پوشاندن روی آن استفاده کرده و ظرف را درون فر در بالاترین طبقه ی آن و با پایین ترین درجه حرارت قرار دهید می توانید از گاز و با شعله پخش کن و حرارت کم استفاده کنید. پس از ۳۰ الی ۴۵ دقیقه لازانیا آماده می شود. لازانیا را در دیس گذاشته و سرو نمائید.



:: بازدید از این مطلب : 1087
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : lazania

شرکت ايران چاشنی اولين توليد کننده لواشک صنعتی و بهداشتی در سال 1362 تاسيس و با توليد محصول لواشک ميوه فعاليت خود را آغاز نمود. اين شرکت در دوره توليد بيست و چهار ساله خود توانسته انواع محصولاتی چون مربا, ترشی, کنسرو, رب گوجه فرنگی با استاندارد و کيفيت رضايتمند, توليد و عرضه نمايد.

چاشنی پیتزا و لازانیا 80 گرمی گلها
اين شرکت از سال 1382 با مديريت و برنامه ريزی هدفمند به گروه صنعتی پارت لاستيک پيوسته است. مديريت شرکت ايران چاشنی در سال های اخير با تحولی که در نظام مديريت کيفيت و سلامت محصول و توجه خاص به بهداشت و ايمنی صنعتی, مشتری مداری و با نگرشی عميق و خاص به منابع انسانی همراه با آموزش اين منبع ارزشمند, موفقيت های چشمگيری را با همکاری و صميميت مديران و کارکنان اين شرکت پديد آورده است.
شرکت ايران چاشنی با توجه به سوابق و تجربيات تخصصی و توليدی خود محصولات بهداشتی و ويتامينه تهيه شده از ميوه های تازه را در فرآيند توليدات خود قرار داده, که براساس آن در زمره يکی از بهترين کارخانجات صنايع غذايي ايران جای گرفته است.



:: بازدید از این مطلب : 1103
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : lazania

وع بعدی به این صورت است که هنگامی که در تابه  مواد لازانیا را آماده می کنید، ورق های لازانیا را بصورت خشک داخل مواد قرار دهید. نکته ای که در این روش باید دقت کنید این است که مواد داخل تابه باید کاملا رقیق باشد تا ورق های خشک، داخل مواد بپزند. روش دیگر به این صورت است که هر کدام از ورق ها را بعد از پختن و قرار دادن مواد روی آنها، ورق ها را بصورت بقچه بپیچید،آنها را آغشته به آرد سوخاری کرده و سپس در روغن سرخ کنید.

لازانیا 500 گرمی تک‌ماکارون
 

سس لازانیا

سسی که برای لازانیا استفاده می شود دو نوع است: سس سفید و سس قرمز. برای هر نوع لازانیایی که آماده می شود یک سس کافی است. بسته به نوع ذائقه و موادی که در لازانیا استفاده می کنید می توانید سس را انتخاب کنید.

فوت های کوزه گری در پخت لازانیا
 
برای تهیه سس سفید از کره، آرد، شیر و در صورت تمایل کمی خامه استفاده می شود که با مخلوط کردن و قرار دادن آنها روی حرارت، سس سفید لازانیا آماده می شود. برای سس قرمز از رب گوجه فرنگی، سیر رنده شده، مقداری سبزی معطر خشک، آب و در صورت تمایل گوجه فرنگی رنده شده استفاده می شود. این سس هم روی حرارت درست می شود. بطور کل، لازانیا دستور پخت دشوار و پیچیده ای ندارد. معمولا آن را با هر موادی که در دسترس است می توان درست کرد. کافی است یک بسته لازانیا و مقداری پنیر تهیه کنید. بقیه مواد در یخچال و فریزر موجود است



:: بازدید از این مطلب : 1126
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : lazania



پنیر ورقه‌ای گودا با داشتن ترکیبی مناسب از پنیر طبیعی و تازه، کره و ترکیب‌های غذایی دیگر، مزه و طعم ویژه‌ای به غذا به ویژه ساندویچ‌ها می‌بخشد. این طعم خوب به همراه قابلیت مناسب ذوب‌شوندگی و سهولت کاربرد پنیر ورقه‌ای گودا از یک طرف و تنوع فوق‌العاده و کیفیت بالای محصول، می‌تواند تجربه‌ای دلنشین از آشپزی به همراه داشته باشد. در تولید پنیر ورقه‌ای گودا، اضافه شدن مرحله پروسس در تولید محصول،

پنیر ورقه‌ای لازانیا پروسس 180 گرمی کاله

 

قابلیت پخش‌پذیری و ذوب‌شدگی ویژه‌ای به این محصول در مقایسه با پنیرهای طبیعی بخشیده است. همچنین طعم دلنشین‌تر و خوشمزه‌تر پنیر ورقه‌ای گودا کاله به این علت است که بیش از 30 درصد از پنیرهای طبیعی در تولید آن استفاده شده است. به همین دلیل این محصول دارای طعم و خواص پنیرهای طبیعی است که در محصولات مشابه دیگر وجود ندارد.
مواد تشکیل‌دهنده
پنیر گودا، پنیر تازه، نمک های امولسیون کننده، کره پاستوریزه.

 


ا



:: بازدید از این مطلب : 1107
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : lazania

 - میزان مایه لازانیا کم باشد. ( منظورم از مایه گوشت، مرغ یا سبزیجات است )

2 - مایه لازانیا کم چرب باشد. حتی اگر از گوشت چرخکرده گوسفندی استفاده میکنید، بدون چربی باشد، چون اگر گوشتتان چرب باشد، لازانیای شما به دلیل ترکیب با مواد دیگر بوی چربی دنبه خواهد گرفت.

3 - پیاز استفاده شده در لازانیا ( برای گرفتن بوی زُهم گوشت ) خیلی ریز خرد شده یا رنده شود و یا از پودر پیاز استفاده کنید.

4 - اگر از رب در مایه لازانیا استفاده میکنید، میزان آن بسیار کم باشد و ترجیحاً لازانیایی که با سس سفید ( بشامل سس ) تهیه میشود، مطلوب تر است که رب در آن استفاده نشود و برای رنگ گرفتن گوشت از کمی زردچوبه استفاده کنید.
5 - حتما اولین لایه ای که در ظرف میریزید سس سفید باشد. ( کف ظرف )
6 - روی سس سفید ورقه های لازانیا را بچینید.

لازانیا ویژه نیمه آماده مولیسانا

7 - بعد از هر لایه ورق لازانیا، یک لایه خیلی خیلی خیلی نازک مایه گوشتی یا سبزیجات بریزید.

8 - روی هر لایه مایه گوشتی، مقدارخیلی کمی پنیر پیتزا (موزارلا) رنده شده و پودر پنیر پارمزان بریزید. ( پنیر پارمزان خیلی ضروری نیست )

9 - پس از ریختن پنیر روی هر لایه، سس سفید فراوان بریزید.

10 - وقتی لایه ها تمام شد روی آخرین لایه، بعد از گذاشتن ورق لازانیا، مایه گوشتی یا سبزیجات نریزید، فقط سس سفید بریزید.

11 - در آخرین لایه روی سس سفید را با پنیر پیتزای فراوان پوشش دهید.
12 - قبل از قرار دادن در فر، مقداری آب را با آب پاش روی لازانیا اسپری کنید.

13 - حتما در انتهای پخت گریل را روشن کنید و حدود 10 دقیقه از بالا حرارت دهید تا پنیر روی لازانیا طلایی شود. در این مدت چند بار به فر سر بزنید و مراقب باشید پنیر نسوزد.

14 - وقتی لازانیا را از فر در آوردید، بلافاصله سرو نکنید و صبر کنید تا دمای پنیر کمی پایین بیاید.



:: بازدید از این مطلب : 1093
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : lazania

توجه 1:برای راحتی کار بهتر است از لازانیاهای نسبتا صاف وتخت استفاده کنید که در غیر اینصورت هم مشکلی بوجود نخواهد آمد.

توجه 2:شما می توانید در هنگام پختن لازانیا بعد از سه ربع ساعت آن را مرتب چک کنید تا از پخته شدن آن اطمینان حاصل کنید فقط مواظب حرارت بر روی دستتان باشید.

لازانیا اسفناجی 500 گرمی دلورده

توجه 3:سس مایونز پیشنهاد ما برای سریع تر بودن کار است که برای راحت تر ریختن آن بر روی مواد می توانید مقداری از سس را داخل کیسه فریزر ریخته وانتهای آن را سوراخ کرده ومثل قیف بر روی مواد به طور یکسان بریزید. در غیر این صورت می توانید از سس سفیدی که خودتان می توانید درست کنید (یک لیوان شیر سردی که یک قاشق غذا خوری آرد سفید را در آن حل کرده وروی شعله گاز خوب به هم بزنید تا ته نگیرد و با اضافه کردن کمی کره، وقتی به شکل مایع ماست مانندی در آمد آن را خاموش کنید) و به جای سس مایونز بر روی مواد بریزید.



:: بازدید از این مطلب : 1088
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : lazania

مواد لابه لای لازانیا را که (گوشت چرخ کرده ،پیاز وهویج رنده شده ،قارچ خورد شده،پودر آویشن، فلفل دلمه ای خورد شده، رب گوجه فرنگی، نمک وفلفل وزرد چوبه که با هم سرخ کرده اید) را تهیه کرده، در آخر یک لیوان آب به این مواد اضافه کرده، بعد از کمی جوش خوردن خاموش کرده کنار بگذارید.

 

لازانیا اسفناج دلورده

قسمتی که اکثر خانم ها را ممکن است دچار مشکل کند جوشاندن لازانیا و پهن کردن لایه های آن روی پارچه است که گاهی با خورد شدن و له شدن ویا چسبیدن به همراه است، راه بهتر و ساده تر این است که شما از لازانیا ها بدون جوشاندن و همانطور خشک استفاده کنید به طوری که ته ظرف پیرکس یا تفلون مستطیلی یا مربعی شکل خود را با روغن مایع کاملا چرب کرده و لایه های لازانیا را کنار هم تا جایی که می شود قرار دهید، سپس مقداری از مواد آماده شده را روی آن ها ریخته، کمی سس مایونز هم روی این مواد بریزید ودوباره لایهٔ بعدی لازانیا و دوباره مواد و سس مایونز تا به آخر.

در پایان کار هم روی مواد آخری لازانیا پنیر پیتزای رنده شده بریزید و سپس دو تا سه لیوان شیر به ظرف آماده شده اضافه کرده و درب آن را بگذارید که اگر ظرف مورد نظر شما در نداشت از محافظ بهداشتی ویا فویل آلومینیوم برای پوشاندن روی آن استفاده کرده وظرف را درون فر در بالا ترین طبقهٔ آن وبا پایین ترین درجه حرارت قرار دهید، اگر هم فر ندارید روی شعله گاز وحتما از همان ابتدا با شعله پخش کن وبا حرارت کم بگذارید.



:: بازدید از این مطلب : 770
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : lazania

مواد مورد نیاز برای پخت لازانیا:

مواد مورد نیاز لازانیا :

۱ - یک بسته لازانیا

۲ - گوشت چرخ کرده ۴۰۰ گرم

۳ - رب گوجه فرنگی ۳ قاشق غذاخوری

۴ - گوجه فرنگی ۳ عدد

۵ - پیاز ۲ تا ۳ عدد

۶ - سویا نصف یک بسته

۷ - ادویه ، نمک ، و فلفل به میزان دلخواه

۸ - ادویه ی مخصوص لازانیا که در بسته ی لازانیا موجود است

۹ - قارچ ۳ تا ۴ عدد

۱۰ - پنیر رنده شده ۲ بسته علاوه بر اینکه تمام این اقلام در سوپرمارکت اینترنتی شهر 24 موجود است مایه لازانیا نیز را می توان در این فروشگاه یافت.

 

لازانیا سریع پخت 250 گرمی مانا

بسته های لازانیا را در آورده و در یک قابلمه آب جوش ریخته ؛ کمی روغن و زردچوبه به آن افزوده می کنیم 

۶ تا ۸ دقیقه صبر می کنیم تا لازانیا پخته شود ؛ سپس آن را از قابلمه درآورده و در سبدی می گذاریم

پیازها را ریز خورد کرده و سرخ می کنیم

سپس سویا را به پیاز افزوده می کنیم و آن را نیمه سرخ می کنیم

گوشت را به مواد افزوده می کنیم و سرخ می کنیم

ادویه و نمک و فلفل ، و ادویه ی مخصوص لازانیا را به آنها افزوده می کنیم

گوجه ها را ریز خورد کرده و به مواد می زنیم ؛ سپس رب گوجه را نیز افزوده می کنیم

قارچ ها را خوب شسته و آن را خورد می کنیم

قارچ ها را در ماهیتابه ای ، نیمه سرخ می کنیم

سپس ظرف پیرکسی را انتخاب کرده ، کف و دیواره ی ظرف را کره می مالیم . این کار باعث می شود لازانیا به ظرف نچسبد

لایه ی اول لازانیا را در ظرف می گذاریم ؛ سپس مقداری از گوشت را در ظرف می ریزیم و آن را پهن می کنیم

روی آنها ، قارچ می ریزیم و بعد سس سفید را با قاشق به آنها افزوده می کنیم

 



:: بازدید از این مطلب : 719
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 آذر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : lazania


برای داشتن یک لازانیای خوب، چند نکته را پیشنهاد میکنم که مطمئناً با رعایت نکات زیر، یک لازانیای درجه یک خواهید داشت.

1 - میزان مایه لازانیا کم باشد. ( منظورم از مایه گوشت، مرغ یا سبزیجات است )
2 - مایه لازانیا کم چرب باشد. حتی اگر از گوشت چرخکرده گوسفندی استفاده میکنید، بدون چربی باشد، چون اگر گوشتتان چرب باشد، لازانیای شما به دلیل ترکیب با مواد دیگر بوی چربی دنبه خواهد گرفت.
3 - پیاز استفاده شده در لازانیا ( برای گرفتن بوی زُهم گوشت ) خیلی ریز خرد شده یا رنده شود و یا از پودر پیاز استفاده کنید.

لازانیا گوجه 500 گرم دلوردی



4 - اگر از رب در مایه لازانیا استفاده میکنید، میزان آن بسیار کم باشد و ترجیحاً لازانیایی که با سس سفید ( بشامل سس ) تهیه میشود، مطلوب تر است که رب در آن استفاده نشود و برای رنگ گرفتن گوشت از کمی زردچوبه استفاده کنید.
5 - حتما اولین لایه ای که در ظرف میریزید سس سفید باشد. ( کف ظرف )
6 - روی سس سفید ورقه های لازانیا را بچینید.

7 - بعد از هر لایه ورق لازانیا، یک لایه خیلی خیلی خیلی نازک مایه گوشتی یا سبزیجات بریزید.

8 - روی هر لایه مایه گوشتی، مقدارخیلی کمی پنیر پیتزا (موزارلا) رنده شده و پودر پنیر پارمزان بریزید. ( پنیر پارمزان خیلی ضروری نیست )

9 - پس از ریختن پنیر روی هر لایه، سس سفید فراوان بریزید.

10 - وقتی لایه ها تمام شد روی آخرین لایه، بعد از گذاشتن ورق لازانیا، مایه گوشتی یا سبزیجات نریزید، فقط سس سفید بریزید.

11 - در آخرین لایه روی سس سفید را با پنیر پیتزای فراوان پوشش دهید.
12 - قبل از قرار دادن در فر، مقداری آب را با آب پاش روی لازانیا اسپری کنید.

13 - حتما در انتهای پخت گریل را روشن کنید و حدود 10 دقیقه از بالا حرارت دهید تا پنیر روی لازانیا طلایی شود. در این مدت چند بار به فر سر بزنید و مراقب باشید پنیر نسوزد.

14 - وقتی لازانیا را از فر در آوردید، بلافاصله سرو نکنید و صبر کنید تا دمای پنیر کمی پایین بیاید.

15 - در صورت امکان به صورت تک نفره سرو کنید، ولی اگه با ظرف پخت سرو میکنید، خودتان از قبل لازانیا را برش زده و به روی میز ببرید.



:: بازدید از این مطلب : 704
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 آذر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : lazania

لازانیا:

لازانیا یا خمیربرگنوعی غذای ایتالیایی است که از لایه‌های سه گانه پاستا ورقه‌ای، سس مخصوص، و پنیر پیتزا درست شده است. لازانیا انواع مختلفی دارد و معمولاً در فر درست می‌شود.

 

لازانیا گوشت و قارچ 360 گرمی ب آ

 

گوشت چرخ کرده را با پیاز سرخ شده و ۲ قاشق سوپخوری روغن تفت می دهیم و می گذاریم با یک لیوان آب بپزد تا به روغن بیفتد . رب گوجه فرنگی را اضافه کرده و نمک و فلفل آن را میزان می کنیم. از این مایه گوشتی برای انواع غذاهای ماکارونی و لازانیا استفاده می کنیم.

برای پخت خمیر لازانیا ( مثل ماکارونی ) ، در یک قابلمه بزرگ آب ریخته، می گذاریم تا آب به جوش آید. نمک و مقداری روغن برای جلوگیری از چسبیدن خمیرها به آب می افزاییم. بعد از آن خمیرها را در آب در حال جوش ریخته و بعد از چند جوش و نرم شدن خمیر آن را در یک آبکش ریخته و بلافاصله روی آن آب سرد می ریزیم تا خمیرها به هم نچسبند. سپس به آرامی خمیرها را بر داشته و روی یک پارچه تمیز می گذاریم تا آب آن مقداری گرفته شود . توجه کنید که موقع برداشتن از آبکش، خمیرها پاره نشوند. حالا خمیر لازانیا آماده است تا مواد گوشتی را روی آن قرار دهیم.

در ظرف تفلون یا پیرکس مناسب، ۲ قاشق سوپخوری روغن آبکرده و یک ردیف خمیر لازانیا قرار می دهیم و یک ردیف پنیر رنده شده و مقداری از مایه گوشتی و سس سفید را روی آن می ریزیم. سپس روی آن یک ردیف دیگر خمیر لازانیا و سس سفید ومایه گوشتی و پنیر رنده شده ریخته و به همین صورت ادامه می دهیم. ظرف را روی پنجره بالای فر قرار می دهیم تا با حرارت ۳۵۰ درجه فارنهایت به مدت نیم ساعت بماند و پنیر روی آن کمی برشته شود. خمیر لازانیای آماده را می توانید از سوپرها نیز تهیه کنید.



:: برچسب‌ها: خمیر لازانیا، لازانیا، ب آ، لازانیا ب آ ,
:: بازدید از این مطلب : 774
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 آبان 1396 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد